onsdag 10 april 2024

Havre- och ananasbollar

I söndags var Tigger ute för femte gången 2024. Det var 16 grader och det stod det skulle bli regn så jag bestämde mig för att ta ut Tigger. 
Det var inte lika lyckat som förra gången... När jag öppnade dörren med henne i famnen hörde vi MENSCHEN i trappen. Väntade nån minut. 
16:14 gick vi ut. Tigger gick ner själv för trappan... och ner till källaren. Hon kom snabbt upp och ville hem, men jag drog ut henne. Det var varmt men lite blåsigt. 


Det började bra, hon nosade på buske. 
Men det var oväsen! Vinden gjorde att grannens gardiner i öppet fönster lät. Det var en kvinna i gården till trappen åt höger. Och en bil körde förbi. 16:16 ville hon in. Vi hade tur att jag väntade för en kvinna gick ner till källaren när Tigger väntade på att jag skulle öppna dörren! 🙀🙀🙀 16:17 gick vi hem. 


Helt jävla slut blev det lilla livet! 

Tog ut Tigger igår (för sjätte gången 2024). Det blev fail! 


Det var en man vid en bil nära och det var läskigt. 🙀 Tigger gömde sig hela tiden i en buske. Hon vågade inte gå nånstans. 😿 Kom hem 3 minuter senare. 

Idag tog jag ut Fluffisen igen. Gick bättre än igår. 


Hon nosade lite på träd. Men ville snart hem.


Hela 4 minuter var hon ute i kylan (11 grader). 




Helt slut blev hon! 

Vidare till dagens recept: Havre- och ananasbollar!  Jag utgick från Havre- och jordgubbsbollar



Havre- och ananasbollar

Mängd: 8 st stora bollar 

Ingredienser: 
600 g fryst tinad ananas (~ 580 g puré) 
1 dl riven kokos 
1 dl ICA Sötströ  
8 dl ICA Ekologiska Små Och Fina Havregryn Glutenfritt
180 g Urtekram Glutenfritt Havremjöl 
3 msk ZERoh! Juicy Pineapple 
20 g kokosolja 
Riven kokos 

Instruktioner:
Häll ananas i en skål. Mixa nästan helt slätt med stavmixer. Blanda i kokos, sötströ, havregryn, havremjöl, saft och kokosolja i en skål. Lägg kokos på en tallrik. Forma bollar. Rulla i kokos. Frys i 2 timmar. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar