söndag 26 mars 2023

Blomkål- och spenatquinoa

Igår kom goda nyheter i ett anslag:

1) There have been two fuzzy and maybe misleading questions in the theory test, therefore ALL of you get six (6) additional bonus points in the theory test.

Så mina 94 poäng + 6 bonuspoäng blir 100 poäng.

2) In the practical exam, the big majority of you got an “A” (resp. "A+") or a “B” (resp. "B+"; a few a “B-”) [Due to technical reasons, the "+" or "-" will not be visible in the official grade transcript.] Originally, the better grade (theory & practical exam) was needed in both parts: A+B=B resp. B+A=B. Refinement: Now the better grade will be dominant: A+B=A resp. B+A=A, of course, valid for ALL students; nevertheless, A+C will result in B; A+E=C, and so on…



Så eftersom jag fick A på salstentan fick jag A på hela delprov 2! 🥳 Och mitt betyg för hela kursen är detsamma som för delprov 2 - A! 🙈


Der är första gången jag får A på en högskolekurs! Det högsta jag fått innan var VG och C. Jag får dock vänta på feedbacken. 

13:33 hände något TRAUMATISKT dock. Tigger bevakade sitt territorium när DEN ORANGEA KATTEN KOM!!!!! 


Den gick och kom sen tillbaka!!!! 


Tigger kunde inte tro sina ögon!! 🙀 Hon satt och kollade på den i TVÅ MINUTER!!! 😿 

Nu till receptet. Idag är dag 26 på Frozen Food Month och Quinoa Month. 26 mars är också Spinach Day! Cook's Info säger att Spinach Day fanns åtminstone 2004. 


Blomkål- och spenatquinoa 

Mängd: 2 st portioner, ca 1620 g

Ingredienser: 
300 g fryst tinad blomkål 
300 g fryst tinad spenat 
Olivolja
1 1/2 dl vatten 
3 msk Rawfoodshop Bouillon Powder
1 msk torkad rosmarin 
1000 g kokt quinoa 
2 tsk vitvinsvinäger  
msk salt
1 krm malen svartpeppar 

Instruktioner: 
Skär blomkål i mindre buketter. Grovhacka spenat. Värm en spisplatta på medelvärme. Häll blomkål och olivolja i en kastrull. Fräs i 4 minuter. Tillsätt spenat, vatten, buljongpulver och rosmarin. Puttra i 8-9 minuter och rör om hela tiden. Blanda i quinoa, vitvinsvinäger, salt och svartpeppar. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Pakada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar