onsdag 28 december 2022

Spenatquinoa

Tigger har haft det tufft (som vanligt) 


16 december 08:45 kom kattungen är den snötäckta parkeringen. Och när den kom tillbaka 08:54 SÅG TIGGER DET!!! 


09:54 på julafton kom kattungen igen

25 december 10:26 kom svartvit katt och kattunge! 


Och 11:00 kom kattungen tillbaka. Och 36 minuter senare såg Tigger den!


🙀🙀🙀 

OCH! I förrgår åkte jag och mamma och träffade en vän i Malmö. På tåget från Kristianstad till Hässleholm var det EN MAINE COON-KATTUNGE BREDVID OSS!!!! Den var i en sån ryggsäck först men sen kom hen ut och satt stilla i knäet!!!! Jag såg inte, men mamma sa att katten tittade ut i fönstret! Efter nån minut var den tillbaka i ryggsäcken. Mycket märkligt för den mjauade lite grann i början och var sen helt tyst! 🙀 Det hade inte Tigger gjort!!! Hon hade inte tolererat sån skit!! 

Men vi hade jättemysigt. Jag fick en klockren mugg...


😂 Purrrfect! 

Jag har inte haft det så kul heller i december. 13 december blev jag sjuk och blev bättre dagarna innan julafton. Men i förrgår började jag känna mig sämre och igår hostade jag och näsan rann. 😪 Sacré bleu! Så idag har jag vilat och druckit te. 

Jag har beställt kurslitteratur till nästa kurs. Antagningsbesked kom 9 dec. Jag blev antagen till mina förstahandsval. Vecka 3-12 ska jag läsa Internationell retorik och 13-22 Miljöpsykologi, etik och kommunikation. Båda är 7.5 hp, på distans och på Hkr.

Och sen så gjorde jag en meme. För några dagar sen såg jag The Language Nerds lista på 20 gamla ord på Facebook. Och ett av orden, groke, passade så bra på katter. 


🤣

Nu till receptet. Härlig och enkel quinoa med spenat och näringsjäst 💚 


Spenatquinoa

Mängd: 2 st portioner, ca 2270 g 

Ingredienser: 
800 g fryst tinad spenat
Olivolja 
2 dl vatten 
2 msk Rawfoodshop Bouillon Powder
800 g kokt quinoa 
2 tsk citronsaft  
2 msk salt

Instruktioner: 
Grovhacka spenat. Värm en spisplatta på medelvärme. Häll spenat och olivolja i en kastrull. Fräs i 4 minuter. Tillsätt vatten, buljongpulver och Nacho Cheese Seasoning. Puttra i 8-9 minuter och rör om hela tiden. Blanda i quinoa, citronsaft och salt. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Pakada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar