torsdag 3 november 2022

Tomat- och basilikalinsgryta

Det har varit en ström av inkräktare! 🙀🙀🙀29 oktober kl 15:58 kom en kattunge 



16:28...


Och 16:33 



30 oktober 13:20



15:13 kom orangea hanen


Och 16:06 kom han tillbaka 



31 oktober 14:06 kom han igen 


1 november såg jag inga inkräktare. 2 november 10:46 


Idag har jag inte sett någon. Dagen började inte bra. Jag vaknade 04 och kunde inte somna om. Sen så kräktes Tigger 5 gånger vid 09. 🤮😿 
Men det blev bra sen! Jag gick drygt 17 000 steg och 12.3 km. Jag lämnade in Mansfield Park och hämtade Sanditon. Nu läser jag Northanger Abbey och ska sen läsa Sanditon. Jag gick in på Søstrene Greene. De hade massa kul miniatyrsaker



Det bästa var dörrarna. Helt jävla ofattbart billigt! En omålad dörr kostade bara 21.40!!!! 🙉 Så jag köpte 8 dörrar för bara 171.20 kronor! 

Sen köpte jag ärtprotein på HälsoKraft. Nästa stopp var ICA Maxi för Tiggers kräk hade kommit på mina tofflor. Så det blev ett par ljusrosa för 99 kr. Maxi hade också miniatyrsaker, dörr, julgran, tomteluva, släde, mm. 
Promenaden fortsatte till 2-USE, sedan Willys och apoteket. 
Jag hade varit borta typ 4 timmar när jag kom hem så vi mysade i 10 minuter 


Älskade fluffiga unge! 😍 

I alla fall... Det har varit mycket sött på senaste, så jag blev sugen på härlig gryta. Så på dag 3 på World Vegan Month blev det Tomat- och basilikalinsgryta! 🍅 You can never go wrong with linsgryta 🤤



Tomat- och basilikalinsgryta

Mängd: 3 st 90 cl skålar, ca 3015 g 
 
Ingredienser:
2 msk olivolja 
185 g tomatpuré
780 g krossade tomater 
80 g fryst tinad basilika 
1800 g kokta röda linser  
2 dl Valio Oddlygood Oat Drink Gluten Free  
2 tsk vitvinsvinäger 
2 tsk ICA Sötströ 
2 msk salt 

Instruktioner:
Värm en spisplatta på medelvärme. Häll olivolja och tomatpuré i en kastrull. Fräs i 1-2 minuter. Tillsätt Italian Seasoning, tomat och basilika. Puttra i 1-2 minuter och rör om hela tiden. Skölj linser. Blanda i linser, havremjölk, vitvinsvinäger, sötströ och salt. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen. 

Tupanchikkama!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar