lördag 22 oktober 2022

Aprikos- och valnötsmüsli

Asså. Oh. My. God. När det inte är inkräktare då är det fan något annat jobbigt i Tiggers liv! På eftermiddagen kom jag med massa kläder som jag fått in i Tiggers hus!!! 

Det lilla livet trodde inte sina ögon! Det låg kläder på hennes säng!!! Men, det var jättejättejättespännande att nosa på! 


Och. Det var något Tigger gillade för hon strök sig mot dem 😝


Sen upptäckte hon att jag fotade henne... 🙊


Älskade unge! 😍😘

Den här bilden kom upp i mitt Facebook-flöde 🤪


22 oktober är Nut Day! Liberation Foods Company skapade Nut Day 2015 för att fira nötter. 🥜🌰🥥 Alla vet nog att jordnötter inte är nötter, men visste ni att typ inga nötter är botaniska nötter? På allvar... ⬇️ 
Frö från stenfrukt:
Valnötter, pistagenötter, mandlar, cashewnötter, pekannötter, kokosfrukt 

Frö: 
Pinjenötter, macadamianötter

Baljväxt:
Jordnötter

Frö från kapselfrukt: 
Paranötter

Knölar på växtrot: 
Tigernötter 

Botaniska nötter: 
Hasselnötter, kastanjenötter, ekollon

Jag älskar i alla fall alla kulinariska nötter, vare sig de är riktiga nötter eller inte. Och det åt jag idag till brunch i Aprikos- och valnötsmüsli! 



Aprikos- och valnötsmüsli

Mängd: ca 780 g 

Ingredienser: 
200 g ICA I Love Eco Ekologiska Aprikoser Soft
100 g naturella valnötter 
50 g naturella mandlar  
80 g ICA Gott Liv Torkade Tranbär 
50 g Änglamark Ekologiska Russin 
1 dl riven kokos 
6 dl ICA Ekologiska Små Och Fina Havregryn Glutenfritt 
2 msk ICA Sötströ 
1 tsk malen kanel 

Instruktioner: 
Finhacka aprikoser, valnötter och mandlar. 
Dela tranbär . Blanda allt i en skål.

Förvaring: Förvara i skafferi. 

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar