torsdag 23 juni 2022

PĂ€ron- och spenatsmoothie

Fantastiska nyheter!!!


đŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„ł 

FrÄga 1: 4 av 4 poÀng
FrÄga 2: 4 av 4 poÀng
FrÄga 3: 0 av 4 poÀng
FrÄga 4: 4 av 4 poÀng
FrÄga 5: 0 av 6 poÀng
FrÄga 6: 5 av 5 poÀng
FrĂ„ga 7: 8 av 8 poĂ€ng 
FrĂ„ga 8: 15 av 15 poĂ€ng 

Med G pĂ„ delprov 1 och nu VG pĂ„ hemtenta, delprov 2, har jag G pĂ„ kursen! đŸ€©

Tigger har dock haft det jĂ€vligt jobbigt! Efter hennes operation borstade jag inte hennes tĂ€nder pĂ„ drygt 2 veckor, men nu har TORTYREN börjat igen! 😿😿

Och idag sÄg vi den svartvita inkrÀktaren!!


VA FAAAAN!!! Men kanske Ànnu mer chockerande, pÄ vÀgen till kuratorn innan detta, gick jag förbi en JYCKE OCH EN VIT KATT!!!!!


🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀 EN NY INKRÄKTARE JAG UPPTÄCKT!!!!!!!! DET E FAN INTE SANT!!!! 

Moving on.. Jag har kollat pĂ„ Heder pĂ„ Viaplay. Otroligt bra och spĂ€nnande, jag lĂ€ngtar till sĂ€song 3 som börjar 12 september. 

Idag började jag kolla pĂ„ en dokumentĂ€rserie pĂ„ Viaplay, Madeleine McCann: The Prime Suspect. Jag kommer ihĂ„g nĂ€r jag var liten, 7 Ă„r, och hennes kidnappning rapporterades om. 2019 eller 2020 sĂ„g jag dokumentĂ€rserien The Disappearance of Madeleine McCann pĂ„ Netflix. Den gjorde mig sĂ„ förbannad och nĂ€r jag lĂ€ste Kate McCanns bok Madeleine i vĂ„r blev jag förtvivlad. 

SĂ„ jag tycker definitivt att man ska se Netflix dokumentĂ€r först innan man ser Viaplays. För nĂ„gra Ă„r sen berĂ€ttade tyska polisen om en tysk misstĂ€nkt som de tror kidnappade och mördade Madeleine, men ingen kropp har hittats. Viaplays dokumentĂ€rserie handlar om honom och vad bevisen Ă€r. Verkligen sevĂ€rd! 

Men nu till receptet. NĂ€r man fĂ„r VG mĂ„ste man ju fira, och dĂ„ passar PĂ€ron- och spenatsmoothie perfekt! 🍐 



PĂ€ron- och spenatsmoothie

MĂ€ngd: 12 st 60 cl glas

Ingredienser: 
3 msk citronsaft 
10 dl vatten
10 pÀron (~ 2055 g)
1 gurka (~ 450 g)
100 g spenat  
5 msk ICA Sötströ 
15 dl Valio Oddlygood Oat Drink Gluten Free 

Instruktioner:
Blanda citronsaft och vatten i en skĂ„l. Skölj pĂ€ron. SkĂ€r bort botten och toppen. KĂ€rna ur. Grovhacka. HĂ€ll i skĂ„len. HĂ€ll ut vattnet. 
Skölj gurka. Grovhacka. Skölj spenat. Dra bort stammar. HĂ€ll gurka och spenat i skĂ„len. Mixa sĂ„ slĂ€tt det gĂ„r med stavmixer. TillsĂ€tt sötströ och havremjölk. Blanda. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i kylen eller frysen.

Jan mayampitaki!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar