Hur är det mars redan???? 🤯 I söndags lämnade jag in uppgift 3 på förmiddagen och hade det jättemysigt, sydde och kollade på serier. Igår började modul 4 som handlar om "Platsen (distribution) och Påverkan från marknadsföringsmixen. Vi fördjupar oss i påverkansmixen där olika verktyg för påverkan diskuteras, både de som används offline och online."
Analysen ska handla om hur ett företag använder sig av påverkansmix.
"1. Introduktion. Samla relevant information och beskriv kortfattat företagets affärsidé och kundgrupp/målgrupp samt hur de arbetar med de övriga konkurrensmedlen; produkt, pris och plats.
2. Nuläge påverkansmix. Beskriv hur företaget arbetar med sitt fjärde P -Påverkan och sin påverkansmix. Vilka verktyg i påverkansmixen använder de sig av och på vilket sätt? Hur ser deras budskap ut?
3. Analys av påverkansmixen. Vilka är fördelarna med de olika teknikerna/verktygen? Hur ser påverkansmixen ut som helhet? Kompletterar de olika delarna varandra och skapar en konkurrenskraftig kommunikation?
4. Slutsats. Vilka är styrkorna och svagheterna med befintlig marknadskommunikation? Finns det något som du tycker ska förändras? Motivera."
Och som med de tre förra uppgifterna är det snålt med antal ord! 1000-1200 ord (förutom referenslista). Deadline är 13 mars kl 23:59. Sedan får man slumpvis analys att kamratgranska. Deadline för kamratgranskning är 18 mars kl 12:00.
Mängd: 8 st 90 cl skålar
Ingredienser:
2 gula lökar
3 msk Lebanese Baharat
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar