tisdag 6 februari 2024

Grönkålschips

HEMSKA NYHETER! Tiggers helvete fortsätter! Läs Tropisk müsli för mer information, men kort sagt, så har Tigger utslag på ljumsken och förra tisdagen fick hon tratt, parasitmedel och smärtstillande, och jag har tvättat såret. 😿


09:39 ringde veterinären på Evidensia Viken. Hon undrade om Tigger försöker tvätta magen. Ja, sa jag. Veterinären sa att jag ska spreja Tigger för klådan. Det betyder att jag hon HAR KVAR TRATTEN I EN VECKA TILL!!!!!! 🙀🙀🙀


(Såhär deprimerad såg hon ut i idag trots att jag inte berättat det för henne. Hon satt så i kanske 20 minuter och stirrade på mig).

Så sista dosen smärtstillande ikväll. Jag fortsätter med tvättlappar och börjar spreja ikväll. Ska boka tid imorgon till TORTYRHUSET nästa tisdag. 


STACKARS LILLA BARNET!!! Idag skulle ju vara sista dagen med förbannade tratten! 

In other news... I avsnitt 4 av säsong 35 på Antikrundan som kom ut 1 februari är jag och mamma med! 40:32-40:33 syns vi. 😊


Vi kanske också syns i nästa avsnitt från Landskrona. 

Idag var första gruppsamtalet om autism på vuxenhabiliteringen. Det är 6 tillfällen, varje tisdag i 6 veckor, 1.5 timme per gång, ett tema per gång. Vi är 8 deltagare. Det gick väl okej, vissa var nervösa. Hoppas på intressantare diskussioner framöver. 

Det är dag 6 på Snack Food Month och receptet är Grönkålschips! Jag utgick från receptet på sida 120 i "Vår kokbok vego" (2022) av Sara Begner. 


Grönkålschips 

Mängd: ca 55 g

Ingredienser:
200 g grönkål (~ 135 g efteråt)
1 tsk olivolja 
1 tsk salt 

Instruktioner:
Sätt ugnen på 150 grader. Lägg bakplåtspapper på en bakplåt. Skölj grönkål. Riv i mindre bitar. Blanda grönkål, olivolja och salt i en skål. Fördela grönkål på plåten. 
Rosta mitt i ugnen i 17-18 min. Rör om när halva tiden gått. Servera varmt. 

Förvaring: Förvara lufttätt. 

Antio sas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar