torsdag 12 januari 2023

Russinte

Från nyårsdagen till igår har jag varit upptagen med andra skriftliga uppgiften i kursen Ungdomskulturer i skola och samhälle. Kursen är egentligen slut nu för allt är inlämmat/godkänt. På måndag börjar Internationell retorik. 

Men nu till det viktiga: vad som hänt i Tiggers liv och inkräktare. 2 januari såg jag orange katt 


Att bara sitta där helt lugn och kaxig 😾 

Lite söta foton från 3 januari...



... och 4 januari 


Men, naturligtvis, kom inkräktare. 5 januari såg jag orange katt. Men det blev ännu värre 7 januari


🙀🙀🙀

Men 4 timmar senare såg vi en CHIHUAHUA i en ROSA JACKA som kom ut FRÅN EN BUR!!


Sen dröjde det till igår till nästan inkräktare jag såg. 


Även det här var en vild katt för det hade regnat och kattungen var ute ändå PÅ VÅT MARK 🙀 

Stackars lilla livet!


Varför fattar ingen att det är TIGGERS TERRITORIUM???!!! 😾

Andra receptet för 2023 kommer idag, 12 januari, som är Hot Tea Day! 🫖☕ The Tea Council of the United States of America skapade temadagen 2016 (Eduvast). Jag ääälskar te! Och av ett sammanträffande var receptet från nyårsdagen Havre- och tebollar. Men i alla fall. Dagens recept är Russinte! Jag utgick från recept på russinte i den fantastiska boken "Nordisk raw food" av Victoria Vesterlund, och på StegförHälsa. Jag drack teet och åt russinen tillsammans vilket verkligen påminner om glögg 😋


Russinte

Mängd: 1 st 40 cl kopp

Ingredienser:
8 dl vatten
50 g Änglamark Ekologiska Russin

Instruktioner:
Värm en spisplatta på hög värme. Häll vatten och russin i en kastrull. Koka upp. Sänk värmen till medel. Sjuda i 24-25 minuter. Låt svalna. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Tchau!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar