lördag 27 januari 2024

Havre- och yoghurtbollar

Idag är min 24-årsdag! Myste med Tigger och firade sen med mamma, pappa och syrran. De bästa presenterna var presentkort på ICA och Panduro. Mamma sa att jag är den enda som önskar sig presentkort på ICA till jul och födelsedag. 🤪🤪🤪 Fick också hjärtformad muffinsplåt, stekpanna och kastrull. När jag kände och gissade att det var kastrull, log jag för jag hade köpt EXAKT LIKADAN själv! 🤣 

I alla fall. Havre- och yoghurtbollar är receptet på dag 27 på Fiber Focus Month och Baking Month. 


Havre- och yoghurtbollar 

Mängd: 3 st stora bollar

Ingredienser:
1 nypa salt
1 dl riven kokos 
5 msk ICA Sötströ 
6 dl ICA Ekologiska Små Och Fina Havregryn Glutenfritt 
50 g rumsvarmt Violife Vioblock 
150 g Alpro Creamy & Subtle Coconut Natural 
1 tsk citronsaft 
Riven kokos 

Instruktioner:
Blanda salt, kokos, sötströ och havregryn i en skål. Tillsätt smör och nyp ihop. Häll i yoghurt och citronsaft. Knåda till en deg. Lägg kokos på en tallrik. Forma bollar. Rulla i kokos. Frys i 2 timmar. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i frysen. 

Viszlát!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar