tisdag 21 mars 2023

Chokladglasspinnar

Tigger har fortsatt att få insulin men hennes blodsockervärde har inte förbättrats.😿 Veterinären säger kanske på torsdag att vi ska öka dosen. 🤷‍♀️ Igår fick jag en chock när jag kom från tvättstugan:


Som tur var verkade inte Tigger känna av inkräktaren. Mamma kom och hälsade på och hon tog med sig klosax som hon använt på Mullisen! Tigger fick MARKERA



Och under detta markerande hände något oförutsägbart! Ja rentav otroligt! 🐿 


Tigger har ALDRIG lekt med sin julklapp fram tills igår! Man hör min förvåning 🤪 

Trots Tiggers telepatiska markerande spg jag idag svartvita katten och mamma såg orangea katten! 🙀🙀🙀


Respektlöst! 


Jag magnetröntgades på Skånes Universitetssjukhus. Syftet är "att utvärdera MR-teknik till att minska bullernivån som uppstår vid 7Tesla (7T) magnetkameraundersökning." 
Dessutom: "Vi kommer också utvärdera hur strömledning yttrar sig i människokroppen under MR-scanning med hjälp av att registrera din muskelaktivitet via elektromyogram (EMG)." 



När jag bytt om till de gröna byxorna och blåa omlottklänningen var det typ 15-20 minuter förberedelser med information.  Jag fick plastglasögonbågarna med utbytbara linser som förra gången
Ca 11:15 började förberedelserna. Jag fick öronproppar och en ljuddämpande massa ovanpå för att skydda hörseln, precis som förra gången. Jag fick elektroder på högra överarmen för att mäta muskelrespons och elektroder i handflatan "för att mäta hudkonduktans och på så vis detektera aktivering av sympatiska nervsystemet under bildtagningen." 
Några minuter senare började det i 7 Tesla MR-kamera. De tog 6 bilder av hjärnan och efter varje svarade jag på frågor. Efter bildtagningen tog de lite extra material.
Jag frågade om jag inbillat mig idag och förra gången att det skakade och vibrerade. Det hade jag inte, britsen vibrerar då och då pga ljudet (tror jag?). 
Vi var helt klara 12:35. Jag fick 2 biobiljetter för deltagandet. När jag skulle byta om kom jag på att jag glömt mina skor utanför röntgen! 🙈 "Tänk om jag måste vänta tills nästa person är klar nu! Det är typ 1 timme!", tänkte jag. Men nej, jag knackade på och fick dem. 😄 
På vägen hem från Kristianstad C hämtade jag lancetter och kurslitteratur till nästa kurs, Miljöpsykologi, etik och kommunikation, som börjar på måndag. 

Nu till receptet. Det är dag 21 på Frozen Food Month och dag 3 på American Chocolate Week. Och receptet är Chokladglasspinnar. 🍫🍦 
Citronsaft är en lite udda ingrediens här, men det mildrar kokossmaken. 
Jag använder glasspinnformarna CHOSIGT från IKEA. 



Chokladglasspinnar

Mängd: 7 st glasspinnar 

Ingredienser:
400 ml kokosmjölk 
4 msk Valio Oddlygood Oat Drink Gluten Free 
6 msk ICA Sötströ 
5 msk kakao 
2 tsk citronsaft 

Instruktioner:
Blanda alla ingredienser i en skål. Häll i glasspinnformar. Sätt i pinnar. Frys i 3 timmar. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i frysen.

Nakhvamdis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar