måndag 10 oktober 2022

Havregrynsgröt

Det var så jävla mycket TRAUMA för Tigger!!! TVÅ INKRÄKTARE BRÅKAR MED VARANDRA OM TIGGERS TERRITORIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀😿🙀🙀🙀🙀🙀
Det började 1 oktober


Och 3 oktober bråkade de igen!!! Vi såg den gråa och den orangea gå iväg 


5 oktober hörde jag och Tigger dem men såg inte 


Och på fredagen bråkade de igen!!!!!!!!! 


DET ÄR SÅ JÄVLA RESPEKTLÖST!!!! 😾😾😾😾😾😾😾😾😾😾😾 

I fredags såg jag den svartvita katten


Och i söndags den orangea hanen FLERA GÅNGER!!! Först 11:42...


Sen 12:14...


Och sist 13:59!


Går där som han äger stan när det är TIGGERS TERRITORIUM!!! 

Vad har jag kollat på då? Förra veckan fortsatte jag med andra världskrigstemat på SVT Play: "Barnen som överlevde Hitler", "Världens historia: Nazisternas sista hemvideos", "Världens historia: Nazisternas bekännelser",  "Nazisternas mänskliga experiment", "Nazisternas sista dagar", "Världens historia: Auschwitz", och "Världens historia: Förintelsens sista berättelser". Sen på onsdagen var jag sugen på något annat och såg "En brittisk skandal". Efter det såg jag "Antikrundan". 

I fredags var jag ute då det var fint väder och skulle regna hela lördagen. Jag var på biblioteket i drygt 1 timme. 



Jag rekommenderar högt "Nordisk raw food" av Victoria Vesterlund. 

Så här fint var det på vägen hem 💚



Det var lite drama imorse. 06:10-06:15 tutade en bil. Sedan hördes höga smällar. Från 06:15 till 06:25 hördes ännu högre smällar som lät som pistolskott. Så jag ringde 112 06:23. Det visade sig att det var en bilbrand precis vid tvättstugan. Operatören sa att många hade ringt in. 



Så såg det ut när jag gick till tvättstugan 07:00. Drygt 2 timmar senare såg jag att det var två bilar.


Polisen var där 07:00. Det är ju uppenbart någon som anlagt branden. Jag fick imorse reda på att det var en bil som brann igår morse bara meter bort. 

Men nu till receptet. 10 oktober är World Porridge Day! Wikipedia säger att temadagen skapades 2009 för att samla in pengar till skottländska välgörenheten Mary's Meals, som ger mat till svältande barn i utvecklingsländer.

Så havregrynsgröt blev min frukost idag som jag toppade med skållad och hackad mandel, skalade och hackade hasselnötter, torkade blåbär och torkade gojibär 😍🤤🫐🌰 För övrigt nog ett av de finaste matfotona jag någonsin tagit 



Havregrynsgröt

Mängd: 1 st portion, ca 780 g 

Ingredienser:
4 msk ICA Sötströ
4 dl ICA Ekologiska Små Och Fina Havregryn Glutenfritt
6 dl Valio Oddlygood Oat Drink Gluten Free 

Instruktioner:
Värm en spisplatta på medelvärme. Häll sötströ, havregryn och havremjölk i en kastrull. Puttra i 4-5 minuter och rör om hela tiden med en slickepott. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Hej hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar