tisdag 28 december 2021

Banan- och chokladsmoothie

Mellandagarna har varit mysiga och chill än så länge. På juldagen drack jag te, kollade på serier och passade på att tvätta eftersom nästan alla studenter var borta och alla tvättiden var lediga. 

26:e drack jag te, kollade på serier, la upp annonser på Tradera, och uppdaterade mig i bostadsköerna jag står i. 
27:e åkte jag och mamma till Malmö och träffade en vän från London. Tigger fick FANTASTISK julklapp: Dreamies med KATTMYNTA! 🙀😻 



OH.MY.GOD!! 



Tigger lost her mind!! 



Perfekta julklappen! 👌 

Idag har jag kollat på säsong 2 av Tiger King, druckit te och fört över foton och videos från mobilen till datorn. 

Men i alla fall, idag är det Chocolate Day! Den sista temadagen som firar choklad för året. Det finns många choklad-temadagar ⬇️

19/2: National Chocolate Mint Day (USA)
15/5: National Chocolate Chip Day (USA)
7/7: World Chocolate Day
28/7: National Milk Chocolate Day (USA)
13/9: International Chocolate Day (USA)
22/9: National White Chocolate Day (USA)
28/10: National Chocolate Day (USA)
11/11: Chokladens Dag (Sverige) 
16/12: National Chocolate Covered Anything Day (USA)
28/12: National Chocolate Day (USA)

Dagen till ära blir det Banan- och chokladsmoothie! ❤🍌🥤 Enkel, god och näringsrik smoothie 


Banan- och chokladsmoothie

Mängd: 2 st 30 cl glas 

Ingredienser: 
1 banan (~ 240 g)
1 msk kakao
1 msk ICA Sötströ 
2 dl Valio Oddlygood Oat Drink Gluten Free 

Instruktioner:
Skala banan. Häll banan, kakao, sötströ och havremjölk i en mixer. Mixa i 1-2 minuter. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Hasta la vista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar