fredag 15 januari 2021

Kokta borlottibönor

Idag har skrivit min allra första salstenta! Det känns ganska bra. Innan jag blev klar gissade jag att jag skulle få 20.5 (21 poäng behövs för godkänt betyg). Därför skrev jag lite mer och jag hoppas att jag fick ihop 21 poäng. Läraren sa att resultatet bör komma senast vecka 4. Jobbigt att behöva vänta på resultatet!

Borlottibönor heter borlotti beans/cranberry beans/Roman beans/romano beans/rosecoco beans på engelska.



Okokta/Kokta borlottibönor 




Kokta borlottibönor 

Mängd: ca 1160 g

Ingredienser:
500 GoGreen Svenska Borlottibönor 
30 dl vatten  
40 dl vatten 

Instruktioner:
Skölj borlottibönor i en sil. Häll borlottibönor och vatten i en skål. Låt stå i 12 timmar. Värm en spisplatta på medelvärme. Skölj borlottibönor i en sil. Häll borlottibönor och vatten i en kastrull. Ställ på kastrullen och låt stå i 1 timme och 30-31 minuter utan att röra om. Skölj borlottibönor i en sil.
 
Förvaring: Förvara i kylen.

Chisarai! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar