lördag 20 augusti 2022

Fragole al limone

Vad har hänt med Tigger? I torsdags var vi ute igen


Så jäääävla gott med gräs alltså!


Vi var ute i ca 12 minuter och det räckte fullkomligen! Man ska ju inte överdriva

Sen var hon helt jävla utmattad


Hon låg så länge och snarkade ☺


Och imorse var vi ute igen men den här gången under 10 minuter. Men vet ni vad som hände????? Tigger var under en buske majoriteten av tiden och sen när hon skulle ut, vad hände då? Då fastnade hon!!!


Mommy to the rescue! Det tog jävligt lång tid att trassla ur kopplet så hon blev irriterad 😾


Tigger hade fan inte tålamod och började gå hem innan mamma fått loss kopplet 🤪

På förmiddagen gick jag till biblioteket och gick genom *några* kokböcker


Jag var där i drygt 3 timmar. Här kommer mina rekommendationer:

"Ät färg spring berg: vegansk sommarmat"

"Green treats & treats: 100% rawfood desserter - utan gluten eller vitt socker" av Erika Billysdotter

"Superfood: desserter & drycker" av Erika Billysdotter

"Superhälsa! Friskare, fräschare livsstil med recept från L.A." av Marita Karlson


Sen gick jag till Willys och sedan hem. När jag nästan var hemma skedde något chockerande!!!


🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀

Men tur nog märkte inte Tigger av det när jag kom hem!

När jag kom hem gjorde jag ett recept från "Paolo Robertos stora italienska kokbok" som jag såg på biblioteket: Fragole al limone.  Fragole är italienska för jordgubbar och limone är citron. 🍓🍋 Egentligen används socker men jag tog sötströ. 




Fragole al limone

Mängd: 1 portion, ca 400 g

Ingredienser:
400 g jordgubbar 
5 msk ICA Sötströ 
1 1/2 msk citronsaft 

Instruktioner:
Skölj jordgubbar. Skär bort toppen. Skiva. Häll i en skål. Häll på sötströ och citronsaft. Blanda. Låt stå i rumstemperatur i 15 minuter. Servera kallt. 

Förvaring: Förvara i kylen.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar