tisdag 12 april 2022

Quinoa- och linssoppa

Vad har hänt sedan torsdag? Jag har riktigt kommit igång med delprov 1! I helgen var jag i sånt bra flow och njöt bara 😊 Jag har mysat jättemycket med Tigger och hon har jagat lasern 😺 

Igår var det så fint väder så jag tog tillfället och gick en långpromenad, 8 km. När jag såg huset upptäckte jag EN INKRÄKTARE! 🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀 


Men det blev VÄRRE!! 🙀 När jag tvättade på eftermiddagen kom jag ut och DEN NYA ORANGEA INKRÄKTAREN VAR UTE!!!!!!!!!!! 🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀 

Och idag kom den svartvita inkräktaren tillbaka!!!!! När vädret blir bättre ökar inkräktarna 😾😾😾😾😾😾😾 

Och nu till dagens recept. 12 april är Linssoppans dag! Supermiljöbloggen säger att bloggarna Lotta BrinckIka och CrimsonAnn skapade Linssoppans dag 2011. Quinoa- och linssoppa är smarrig, mättande och proteinrik 🥰 🤤




Quinoa- och linssoppa

Mängd: 5 st 90 cl skålar

Ingredienser:
4 vitlöksklyftor 
Olivolja 
1 msk torkad timjan 
200 g vit quinoa 
20 dl vatten
300 g okokta GoGreen Röda Linser
780 g I Love Eco Ekologiska Krossade Tomater 
25 dl vatten 
3 msk salt

Instruktioner: 
Skala och finhacka vitlök. Värm en spisplatta på medelvärme. Häll olivolja, vitlök, Rajasthani Garam Masala och timjan i en kastrull  Fräs i 1 minut. Höj värmen till hög. Skölj quinoa i en sil. Häll i quinoa och vatten. Koka i 15-16 minuter och rör om då och då. Sänk värmen till medel. Skölj linser i en sil. Tillsätt linser, tomat, vatten och salt. Puttra i 10-11 minuter och rör om hela tiden. Servera varmt.

Förvaring: Förvara i kylen.

Baaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar