fredag 16 juli 2021

Frukt- och bärsallad

Dagen började inte bra.. Igår lämnade jag in min artikel. Jag kände mig nöjd. Men idag råkade jag läsa på Canvas att artikeln skulle handla om vad kyrkorna kan lära sig av coronapandemin eller andra pandemier. Det hade jag sett men hade helt glömt!! Så jag spenderade timmar igår på att bli klar med artikeln, men den handlade inte om rätt ämne! 🤦‍♀️ Så med lite panik började jag min dag. Efter några timmar på förmiddagen har jag skrivit en ny artikel som jag är nöjd med. Nu är det bara att vänta på omdöme som senast kommer 6/8. 


Men idag är en viktig dag för idag kom första antagningsbeskedet! GOOD NEWS!!


🥳🎊🎉 Jag ska ta Kommunikation av mat och måltid och Upplevelser med mat och måltid den här höstterminen. 

Till dagens recept.. Kvantum hade jordgubbar som var 10 kr billigare och rabatt på hallon och vindruvor, så jag passade på och gjorde en läcker Frukt- och bärsallad! 🍓🍒🍎🍌 



Frukt- och bärsallad 

Mängd: 4 st portioner, ca 2485 g

Ingredienser:
500 g röda vindruvor 
500 g gröna vindruvor 
800 g jordgubbar 
225 g hallon 
2 bananer (~ 420 g)
2 msk citronsaft
3 dl vatten
2 äpplen (~ 981 -583 g)

Instruktioner:
Skölj vindruvor. Grovhacka. 
Skölj jordgubbar. Skär bort toppen. Grovhacka. Skölj hallon. Dela. Skala banan. Grovhacka. Häll allt i en skål. Blanda citronsaft och vatten i en skål. Skölj äpple. Kärna ur. Grovhacka. Häll i skålen. Blanda citronsaft och vatten i en annan skål. Låt citronvattnet rinna ur. Tillsätt äpple. Blanda. Servera kallt.

Förvaring: Förvara i kylen.


Bay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar